Spelutvecklaren NetEnt har tillkännagivit lanseringen av sina första videoslots i produktserie Max, vilken kommer innehålla slots med blandad volatilitet. De två första spelen i serien har fått namnen Berryburst och Berryburst Max.
Två spel med samma spelmekanik
Berryburst är en slot med tre rader där hjulen kommer fyllas med läskande fruktbitar. Spelet använder sig även av Cluster Pays-spelmekaniken och bjuder därmed på stora vinster. Berryburst har även återspinn med expanderande staplade wilds på alla de fem hjulen.
NetEnt, ett svenskt företag som är listat på Stockholmsbörsen, berättar även i ett pressmeddelande att Berryburst Max använder sig av samma spelmekanik men bjuder på “en mycket högre vinstpotential”. Detta är ett sätt för spelutvecklaren att göra spelet mer tilltalande för de spelare som föredrar spel med stora vinster.
Berryburst visades första gången upp på iGB Live Amsterdam i juli, och eftersom spelet finns i två versioner kan onlinecasinon bedriva kostnadseffektiva marknadskampanjer riktade till flera olika slags spelare. Royal Panda är ett av de casinon som redan har lanserat en särskild kampanj för Berryburst. Spelen kommer dock gå att spela hos alla de casinon på nätet som samarbetar med NetEnt, däribland LeoVegas (som i skrivande stund inte har något särskilt erbjudande kopplat till spelet).
NetEnt uttalar sig om lanseringen av Berryburst
Henrik Fagerlund, produktchef på NetEnt, beskriver den dubbla lanseringen som ännu någonting som där NetEnt är först i branschen. Lanseringarna sker efter att speltillverkaren har fått feedback från såväl spelare och operatörer som har efterfrågat att NetEnt “diversifierar volatiliteten i vår spelportfölj”.
Fagerlund menar att “Med Berryburst och Berryburst Max, kan operatörer tillgodose olika spelares behov i olika delar av sina utbud, vilket återigen visar vår ställning som ledaren av slotsinnovation. Berryburst levererar NetEnt AB:s överlägsna spelupplevelse med spännande ljud och visuell uppvisning som gör det till den perfekta lanseringstiteln för vår nya produktlinje.”