Codeta är en pionjär när det kommer till livespel, och casinot har nu tillkännagivit att man tagit fram en ny funktion som kommer förändra det sätt på vilket casinots spelare spelar i Codetas live casino. Funktionen kallas Skill Score och kommer utvärdera spelarna utifrån hur väl de presterar, för att sedan lista spelarna i en tabell baserat på deras skicklighetsnivå. Med denna funktion kommer du som spelare att rankas utifrån dina prestationer i bordsspel, och det kommer bli enkelt att jämföra sina resultat med andra spelare.
Så fungerar Skill Score
En spelares Skill Score baseras på två faktorer: stora vinster och vinster över tid. Codeta kallar dessa bägge faktorer för stora vinster respektive dedikerade vinster. En dedikerad vinst kommer beräknas utifrån andelen vinster och förluster, medan en stor vinst beräknas utifrån andel vinster. Med dessa bägge faktorer kan Codeta enkelt jämföra olika spelares skicklighetsnivåer, oavsett hur höga eller låga spelarnas insatser är.
En spelares övergripande Skill Score kan öka genom att spelaren förbättrar sig avseende någon av de bägge faktorerna eller hittar en balans mellan de två. Codeta kommer även erbjuda sina spelare tips och guider, vilket gör att du kan bli mer framgångsrik och få en bättre poäng. Casinots mål med funktionen är att ge sina spelare de rätta verktygen för att förbättra sig, oavsett om man föredrar att tävla mot sig själv eller mot andra spelare.
Håll utkik på Codeta efter turneringar och kampanjer
Håll utkik på Codetas webbplats efter kampanjer och turneringar baserade på Skill Score – casinot planerar nämligen att arrangera sådana, där de högst rankade spelarna kommer att vinna priser. Edward Ihre, Codetas medgrundare och styrelseordförande, har kommenterat den nya funktionen enligt följande:
“Utveckling av skicklighet är en viktig faktor till att spelare ägnar sig åt livespel och Skill Score gör det möjligt för dem att hålla koll på sina framsteg och samtidigt tävla mot andra spelare. Skill Score gör det möjligt för oss att på ett bättre sätt engagera våra spelare och kommunicera med dem på regelbunden basis. Om vi till exempel upptäcker att de presterar väl på blackjack men inte lika bra på roulette, kan vi skicka dem guider som hjälper dem att förbättra sina färdigheter i roulette.”