Onlinecasinot ComeOn tror att dess tydliga befintliga närvaro i Sverige kommer vara en faktor som gynnar dem i detta skede inför lanseringen av den omreglerade svenska spelmarknaden i januari 2019. Cherry AB:s dotterbolag har gjort som sitt moderbolag och ansökt om svensk licens. Idag verkar ComeOn på sju nyckelmarknader och innehar licenser i Malta, Storbritannien och Schleswig-Holstein samt en bettinglicens i Polen.
Som dotterbolag till ett bolag som grundades i Sverige för drygt 50 år sedan och har sitt huvudkontor i Stockholm, är dock ComeOn nu fast beslutna att nå framgång på vad som kommer att vara en marknad kantad av konkurrens; cirka 30 bolag har ansökt om svensk licens.
Anställde ny marknadschef i april
Anders Antonsson, IR- och kommunikationsansvarig hos ComeOn, uttalar sig om sin syn på omregleringen: “Jag tror att de företag som har varit aktiva i marknadsföringen med att bygga relationer på den svenska marknaden kommer att ha en fördel. Cherry etablerades 1963 och vi har fortfarande fler än 200 markbaserade casinon verksamma i Sverige och vi har lyckats etablera ComeOn, Snabbare.com och Hajper.com som starka varumärken.”
ComeOn, som köptes upp av Cherry under 2016, utsåg tidigare under detta år Mr Greens dåvarande marknadschef Lahcene Merzoug till bolagets nya marknadschef. Merzoug tog då över stafettpinnen från Tomas johansson, som mellan oktober 2017 och april 2018 varit ställföreträdande marknadschef.
Har under en tid sneglat mot Sverige
Som vi kunde berätta om för ett par månader sedan, blickade ComeOns moderbolag Cherry mot den kommande regleringen av den svenska marknaden i och med sin lansering av ett polskt brand. Man hävdade då att Cherry AB har stor erfarenhet av bedriva verksamhet på reglerade marknader och att man befann sig i ett skede av förberedelser inför den svenska omregleringen. Nu har alltså inte bara Cherry utan även dess dotterbolag ComeOn ansökt om svensk spellicens och bevakar nu skeendet kring sina ansökningar.