Det schyssta nätcasinot är i farten med en ny kampanj som riktar sig till svenska spelare. I kampanjen, som florerar såväl på tv som i radio och internet, fokuserar operatören på ansvarsfullt spel. PlayOJO väljer i sin kampanj att belysa sina insättningsgränser och spelbegränsningar, vilka förstås syftar till att hjälpa casinots spelare att behålla kontrollen över sitt spelande.
På tv kommer reklamkampanjen att sändas på större kanaler såsom TV3, Kanal 5 och TV6. Operatören har dock valt att inte visa sin reklam mellan klockan 16 och 21, detta för att minimera risken att minderåriga konsumenter konsumerar budskapet. Tidigare under året gick PlayOJO ut och lät meddela att man inte tänker sända reklam mellan dessa tider av just denna anledning.
Ansvarsfullt spel en trend i branschen
Peter Bennett, marknadsföringschef på PlayOJO, är inne på samma linje när han säger så här om operatörens senaste kampanj: “”PlayOJO är det schyssta casinot där spelarna sätts först, och vi ville reflektera detta i vår senaste reklamkampanj i Sverige.”
Bennett menar även att reklamkampanjen verkligen belyser de begränsningar som operatören har implementerat för att skydda sina spelare samt deras verktyg som främjar ansvarsfullt spel. Från PlayOJOs sida hoppas man naturligtvis att den nya kampanjen bidrar till att befästa casinots position som ett av de ledande casinona på den svenska marknaden samt att fokus ökar på operatörens ansträngningar för ansvarsfullhet när det kommer till spel.
Det finns förstås ytterligare en anledning till att casinot anstränger sig för att främja ansvarsfullt spel, nämligen det faktum att Spelinspektionen har varit hårda mot de operatörerna som inte är måttfulla med sin marknadsföring. Detta ända sedan omregleringen av den svenska spelmarknaden vid årsskiftet. Det har till och med talats från politiskt håll om ett eventuellt totalförbud mot spelreklam, men huruvida ett sådant kommer att träda i kraft i framtiden eller ej återstår ännu att se.